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aerei curiosi


md80 az

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Ospite intruder
E' stato un fallimento totale!

 

 

Mica ho detto che funzionasse...

 

Convair_XFY-1_in_flight.jpgpogo_1_3v.jpgConvair_XFY-1_Pogo_3.jpgpogo-ttl.jpgpogo-fly1.jpgpogo-fly2.jpgpogocol.jpg

Convair XFY Pogo

 

 

 

E ancora:

 

convair-49.gifconvair-49.jpgconvair-49_1.gif

 

Convair Model 49

Modificato da intruder
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Ospite Peppe
Boeing EC-135E :asd:

 

0266210.jpg

 

 

Ed io che pensavo fosse un'immagine modificata :rotfl: :rotfl:

 

EDIT:

 

Non è un areo vero e proprio, ma è pur sempre curioso...

 

AIR_UAV_Vulture_AFS_Odysseus_Concept_lg.jpg

 

DOPPIO EDIT:

 

:asd:Funny Aircrafts! :rotfl:

Modificato da Peppe
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Un'altro soggetto Curioso!

 

Short SC 1

 

IM.1116_el.jpg24flcu0.jpg

 

The Short SC 1 was built to try out ideas for jet lift and control in a practical flying aircraft, following on from experiments with the Flying Bedstead test rig.

The SC 1 employed the ideas of A. A. Griffith, who had been one of the first researchers to devise an aircraft gas turbine while at the Royal Aircraft Establishment, Farnborough, in 1926.

After the Second World War, as Chief Scientist at Rolls-Royce, Griffith advocated the idea of separate lift jet engines for vertical takeoff and landing (VTOL) and Rolls-Royce designed special compact, lightweight engines for this role. The SC 1 has four Rolls-Royce RB 108 engines mounted vertically in the fuselage and another, below the tail fin, for forward flight.

Like the earlier Flying Bedstead, the lift engines also provide compressor air to four puffer jets at the wingtips, nose and tail, to control the aircraft in hovering flight. Later VTOL developments abandoned the lift jet concept and the current successful Harrier type uses a single engine with swivelling nozzles for hover and forward flight. However, the SC 1 was an important step and made a useful contribution to control systems, auto-stabilisation and to piloting techniques for VTOL operation.

Modificato da Blue Sky
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Ospite intruder

Un Lysander modificato al Photoshop con timoni e torretta di coda di un Lanc? Be', hai appena vinto l'Oscar della trovata orginale.

 

P.S.: un sorriso per tirarmi su ci vuole, credo che Captor capirà.

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EWR Sùd VJ 1O1C

 

ewrvj101c01.jpg

 

La Bòlkow, la Heinkel e la Messerschmitt si unirono nel 1958 per produrre un intercettore VTOL da Mach 2 La Heinkel usci dal gruppo progettativo, lasciando le

altre due a continuare lo sviluppo del progetto come Entwicklungsring Sùd GmbH. L’aereo risultante fu il VJ-101C potenziato da sei motori Rolls-Royce RB 145. Due erano installati nella parte anteriore della fusoliera ai soli fini portanti, mentre gli altri quattro erano installati in gondole alari basculanti per il volo sia verticale sia orizzontale. Il primo prototipo del VJ101C, che volò il 10 aprile 1963, raggiunse parecchie volle velocità supersoniche prima di andare perduto in un incidente nel settembre 1964. Il secondo prototipo aveva motori con postbruciatori nelle gondole alari e volò solo per alcuni mesi nel 1965.

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