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F-16 Fighting Falcon - discussione ufficiale


Dark Angel

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Passi per l’F-15 che sostituisce se stesso, perché mai del tutto rimpiazzato dall’F-22 (che a sua volta dovrebbe essere rimpiazzato dall’NGAG) e passi anche la spassosa sparata del NGAD che dovrebbe costar meno dell’F-35. Adesso però ci sorbiamo quella dell’F-16… E’ così Roper è arrivato al corto circuito comunicativo fra quarta, quinta e sesta generazione...Complimenti!

La sparata però è la sua ultima da assistente segretario all’Air Force prima di liberare la poltrona il 20 gennaio. Per completare l'opera l’amministrazione Trump ha anche chiuso l’accordo con gli EAU per l’F-35 poche ore prima dello sfratto e nonostante il (vecchio) senato (a maggiranza repubblicana) avesse approvato la vendita a dicembre con una maggioranza risicata, che probabilmente ora non c'è nemmeno più.

Da vedere quindi cosa ne pensa Biden a cui il predecessore ha fatto la scortesia di prendere decisioni importanti di politica internazionale con la ditta dei trasclochi che gli toglieva dalla scrivania il tasto per ordinar Coca Cola.

Il nuovo Presidente ha già detto che riesaminerà l'accordo e magari potrebbe anche chiedersi che senso abbia dare F-35 agli EAU e rifilare F-16 all’USAF… Che rottami una o entrambe le idee non è da escludere…

 

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Il 23/1/2021 in 15:39 , Flaggy ha scritto:

La sparata però è la sua ultima da assistente segretario all’Air Force prima di liberare la poltrona il 20 gennaio.

...

Da vedere quindi cosa ne pensa Biden a cui il predecessore ha fatto la scortesia di prendere decisioni importanti di politica internazionale con la ditta dei trasclochi che gli toglieva dalla scrivania il tasto per ordinar Coca Cola.

Il nuovo Presidente ha già detto che riesaminerà l'accordo e magari potrebbe anche chiedersi che senso abbia dare F-35 agli EAU e rifilare F-16 all’USAF… Che rottami una o entrambe le idee non è da escludere…

Mentre decidono, vado a prendere i popcorn...

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La suddetta roadmap, peraltro, era stata fortemente caldeggiata dall’ex assistente Segretario all’Aeronautica per i programmi di acquisizione, logistica e tecnologia, Will Roper, dimessosi lo scorso 20 gennaio. Con la nuova Amministrazione Biden non è detto che il suddetto progetto venga confermato. Per il momento, di ufficiale c’è solo la recente firma, tra USAF e Lockheed Martin, del contratto decennale per la manutenzione e il supporto dell’attuale flotta di F-16C/D Block 40/42/50/52. Inoltre, allo stato attuale, per 72 di questi è previsto il retrofit di alcune componenti – vedi radar APG-83 SABR e suite EW – condivise con la variante F-16V.

 

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  • 3 mesi dopo...

In volo verso il secolo di vita ... seguendo l'esempio del B-52 ... :woot:

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Based on Lockheed Martin’s backlog of F-16 orders, planned upgrades, and the recent revelation that the Air Force plans to  depend on the fighter into the late 2030s, the F-16’s sunset years now could come in the 2070s, or later.
Lockheed Martin’s backlog of 128 F-16s - all for foreign military sales - won’t all be delivered until 2026, and the company anticipates more orders may be coming. 
With a potential service life of 40 years or more, those jets could be flying into the late 2060s or later. 
The type first entered service in the 1970s.

... airforcemag.com ... https://www.airforcemag.com/f-16s-could-still-be-flying-into-the-2070s/ ...

🇺🇸

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  • 1 mese dopo...

L'Air Force svilupperà il "gemello digitale" dell'F-16 ... 👥

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The U.S. Air Force plans to make a digital replica of the F-16 Fighting Falcon, in an effort to improve the sustainment and modernization of F-16s operating around the world.
The Air Force Life Cycle Management Center’s F-16 Program Office is sponsoring the project through a new contract with Wichita State University’s National Institute of Aviation Research or NIAR, which will disassemble, and scan two F-16s – located at 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group (AMARG) at Davis-Monthan Air Force Base – to create the ‘digital twin.’
The project is expected to last four years, and will collect data essential for future efforts to keep the F-16 fleet operational and effective. 
This effort lays the groundwork for a multitude of potential future efforts in F-16 digital engineering.
Part of the initiative includes creating an adjustable 3D model of the plane.
“Our goal is to create a full scale 3D model of the aircraft, with the exception of the engine,” said 1st Lt. Connor Crandall, Digital Twin Program Manager within the F-16 Program Office. 
“The data will be used to help address future parts obsolescence, and mitigate supply chain risks because we won’t have to rely on legacy manufacturing sources and processes. We’ll have the 3D models, and designs that we can send to the manufacturers we choose.”

... wpafb.af.mil ... https://www.wpafb.af.mil/News/Article-Display/Article/2682378/air-force-to-develop-f-16-digital-twin/ ...

🇺🇸

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  • 3 settimane dopo...

Chiedo scusa in anticipo per la stupidità della domanda. Ho letto di questa idea di un nuovo caccia leggero per sostituire l'F-16, chiamato F-36 Kingsnake. In pratica un F-16XL un po' modernizzato e non stealth, monomotore, economico da costruire a pacchi per supplire ai numeri anemici di F-35. È solo una sparata giornalistica o c'è qualcosa di concreto? 

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Ne parlammo nella discussione sull'USAF.

Cosa sia il Kingsnake lo scrissi verso la fine di questa pagina...

"questo è solo un disegnino buttato lì da un illustratore a seguito dell'iniziativa di una rivista d'aviazione online, per interpretare certe opinabili sparate degli alti papaveri e che a realizzarsi solleverebbe una tale levata di scudi, che il suo unico scopo potrebbe essere di contribuire a sollecitare l’abbassamento dei costi di gestione dell’F-35, che è ben più alla portata con la maturazione delle tecnologie di quanto lo sia questo tarocco mal riuscito."

Modificato da Flaggy
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Da VISTA a X-62A ...

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The U.S. Air Force’s Variable In-flight Simulator Test Aircraft (VISTA) has been redesignated as the X-62A, according to the Air Force Materiel Command (*).
The highly modified F-16 fighter has been operating for nearly 30 years as the NF-16D, the “N” signifying a permanent test modification. 
The aircraft’s redesignation reflects, in part, its years of testing in support of new technology development, but also highlights a new mission that is being added during a major upgrade for the aircraft.
As well as having a new and improved VISTA Simulation System installed, the X-62A is being fitted with the System for Autonomous Control of Simulation (SACS), which will support autonomy testing for the Skyborg program being run by the Air Force Research Laboratory. 
Skyborg is an autonomous capability being developed to enable a family of low-cost, teamed, unmanned aircraft to increase airborne “combat mass” alongside manned aircraft. 
The aim is to rapidly defeat or disrupt hostile threats in contested environments, as well as increase situational awareness and survivability.

... ainonline.com ... https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-07-31/vista-testbed-becomes-x-62a-joins-skyborg-effort ...

(*) ... afmc.af.mil ... https://www.afmc.af.mil/News/Article-Display/Article/2714370/nf-16d-vista-becomes-x-62a/ ...

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  • 5 mesi dopo...

Primo volo di collaudo per lo F-16 Advanced Aggressor Fighter ...

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Top Aces Corp., a leading provider of advanced adversary training, today announced the successful initial test flight of its F-16 Advanced Aggressor Fighter (F-16 AAF) equipped with its proprietary Advanced Aggressor Mission System (AAMS). 
This sophisticated technology enables Top Aces’ aircraft to replicate the most advanced capabilities of contemporary air-to-air combat opponents. 
With the completion of the first test flight, the F-16 AAF will now execute a series of robust operational test activities in preparation for its entry into service with the United States Air Force.

... topaces.com ... https://www.topaces.com/news-events/top-aces-completes-first-flight-of-its-f-16-advanced-aggressor-fighter ...

Nel Maggio dello scorso anno ... ainonline.com ... https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2021-05-20/top-aces-f-16-fighter-cleared-aggressor-duties ...

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  • 1 mese dopo...
  • 4 settimane dopo...

Lunga vita al "Fighting Falcon" !!! 

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Additional budget documents set to be released later this month will start to map an improvement program for the F-16, to support that type serving almost another two decades, the service’s deputy chief of staff for plans and programs said. 
USAF doesn’t have to decide on what the F-16’s replacement will be until 2028 or later, he added.
The F-16 will be ideal for a variety of missions not requiring high-end stealth and survivability, Lt. Gen. David S. Nahom told Air Force Magazine in an interview. 
The jet will continue to be USAF’s low-end, multipurpose force builder.
The F-16 can be that “one airplane that can do a lot of low-end missions, and remarkably cheaper than a fifth-generation platform, and it can do them well,” he said. 
It can “satisfy an objective in the Middle East and a week later, fly [combat air patrol] over a point on the U.S., and do a homeland defense sortie.It’s pretty amazing. And do that at half … [the] operating cost of any other air platform we have out there.”
Nahom asserted that, “There’s a utility to that. That’s why you’re seeing the investment in the post-block, our latest-model F-16s. Because we think we can get another 18-20 years out of them.”

... airforcemag.com ... https://www.airforcemag.com/f-16s-to-serve-nearly-two-more-decades-replacement-choice-still-6-8-years-away/ ...

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  • 2 mesi dopo...

72 F-16 della Air National Guard aggiornati con radar di quinta generazione ...

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Seventy-two F-16s across the Air National Guard have been upgraded with fifth-generation radars, giving the fighters the ability to track more targets at longer ranges with greater precision, the Air Force and Northrop Grumman announced this month.
The completion of the upgrades concludes a five-year process that started in 2017 when the Air Force Life Cycle Management Center awarded Northrop Grumman a contract worth $243 million to update the radars on the F-16. 
That was in response to an urgent request from U.S. Northern Command, which said it needed the fighters outfitted with the radars to track “small cross-section threats,” such as cruise missiles.
The new Active Electronically Scanned Array radars derive from the radars that Northrop Grumman has put in the F-22 and F-35, the contractor said, and provide “earlier and longer range target detections and tracking.”

... airforcemag.com ... https://www.airforcemag.com/72-air-national-guard-f-16s-upgraded-with-fifth-gen-radars/ ...

🇺🇸

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