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F-35 Lightning II - Discussione Ufficiale


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Apro OT ... 

Cambio della guardia in casa LM ...

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In a planned leadership transition, experienced chief executive, Gulf War veteran and pilot James D. Taiclet, 60, today became president and CEO of Lockheed Martin Corporation. 
He succeeds Marillyn A. Hewson, 66, who has served as chairman, president and CEO since 2014 and president and CEO since 2013. 
Taiclet will continue to serve as a member of the corporation's board, which he joined in 2018. 
Hewson will become executive chairman of the board and provide ongoing support for the leadership transition.

... news.lockheedmartin.com ... Jim Taiclet Becomes New Lockheed Martin President And CEO ...

Chiudo OT ...

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Zitti zitti, mi pare che un'altra cosa per primi l'abbiamo fatta...

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Contestualmente, l’Aeronautica Militare ha dichiarato i propri F-35A come pienamente operativi, con la F.O.C. (Full Operational Capability) raggiunta sui cieli d’Islanda dove un aliquota di 6 F-35 del 32° Stormo è attualmente rischiarata nel quadro del NATO Air Policing.

 

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Bisogna vedere però per  quale munizionamento sono " pienamente " abilitati : penso di sì per le JDAM , le LGB , forse gli AMRAAM e gli AIM 9, non credo per gli Harm e le Mk-61.

E' probabile che la FOC riguardi soprattutto la certificazione del software dei sensori e dell'avionica .

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Poichè l’operatività è una cosa che non riguarda solo le macchine, ma anche e soprattutto ciò che ci sta attorno, possiamo dire che ad essere operativo col velivolo sia il 13° Gruppo in seno al 32° Stormo di Amendola.

Gli Harm penso siano ancora lontani, specie perchè ci sono i Tornado ECR del 155 gruppo (ora confluito nel 6° Stormo di Ghedi) che probabilmente saranno gli ultimi ad essere ritirati e poi perchè per l’F-35 credo si profili la versione completamente riprogettata AARGM-ER da inserire in stiva, al momento ancora ai test preliminari e che ha volato per la prima volta solo ai primi di giugno, comuque sull’F-18 e senza manco essere lanciata.

 

Idem per le MK-61, cui nemmeno negli USA gli F-35 sono per ora abilitati e che al momento sono appannaggio dei Tornado del 154° Gruppo, sempre del 6° Stormo Di Ghedi (dove ora sono concentrati tutti i Tornado), la cui base si prepara per ricevere gli F-35 solo a partire dal 2022.

In sintesi credo che gli aerei di Amendola, al netto di release software e in generale di aggiornamenti che comunque continueranno ad esserci, siano in grado di fare gran parte di quanto per loro previsto.

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Il 19/6/2020 in 19:30 , Flaggy ha scritto:

Idem per le MK-61, cui nemmeno negli USA gli F-35 sono per ora abilitati

E comunque...

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E' da un anno che gli F-35 testano B61-12 inerti. Se ne prevede la certificazione nel 2023 col software Block 4.

 

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Cara Turchia ... ti perdoniamo se ...

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Senate Republican Whip John Thune (R-S.D.) has a novel approach to solving some of the U.S.’s problems with fellow NATO member Turkey: Sell us your Russian S-400 air defense system, and you can come back into the F-35 program.
Thune inserted language into the Senate’s Fiscal 2021 National Defense Authorization Act bill to allow the Army to buy the S-400, also known as the Triumf, from Turkey, using missile procurement money. 
In exchange, Turkey, which was expelled from the F-35 program over its purchase of the S-400, could re-enter the program and resume providing more than 100 parts and sub-assemblies for the fighter, and also serve as a regional repair hub for it.

... airforcemag.com ... Thune Plan for Turkey: Sell U.S. the Triumf, All Will Be Forgiven on F-35 ...

Anche qui ... defensenews.com ... US could buy Turkey’s Russian-made S-400 under Senate proposal ...

?? ??

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Altro che perdono ... 
... quattro senatori, in una lettera bipartisan rivolta al SecDef, chiedono che l'espulsione della Turchia dal programma JSF venga accelerata ...

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Turkey’s expulsion from the F-35 Joint Strike Fighter program is overdue and should be expedited, regardless of the cost, according to a July 6 letter from four senators to Defense Secretary Mark T. Esper. 
The lawmakers say delays in kicking Turkey out of the F-35 supply chain are making the U.S. look weak and are hampering diplomatic efforts to restrain Russian arms sales while economic sanctions are in place.
Sens. James Lankford (R-Okla.), Thom Tillis (R-N.C.), Jeanne Shaheen (D-N.H.), and Chris Van Hollen (D-Md.) aired their frustration that the Pentagon isn’t complying with the sense of Congress that Turkey’s role as a supplier of F-35 parts, which the Pentagon agreed would end early this year, will actually continue for another two years.

... airforcemag.com ... Senators Want to Speed Turkey’s F-35 Ouster ...

Anche qui ... defensenews.com ... Stop buying Turkey’s F-35 parts, lawmakers tell DoD ...

?? ? ... ?? ?

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23 ore fa, TT-1 Pinto ha scritto:

L' Aeronautica Militare è, invece, molto più ... "prudente" ... ?

... aeronautica.difesa.it ... http://www.aeronautica.difesa.it/comunicazione/notizie/Pagine/Missione-in-Islanda-doppio-allarme-Scramble-per-la-missione-di-Air-Policing.aspx ...

?? ?

Non così prudente se riferisce di una seconda coppia fatta decollare come CAP

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3 ore fa, engine ha scritto:

Non così prudente se riferisce di una seconda coppia fatta decollare come CAP

Suvvia ... hanno evitato accuratamente di citare i velivoli sui quali stavano indagando e la loro nazionalità (??) ... e che cos'è quella se non "prudenza" ?

??

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Quelli del 32 ° sono ancora " acerbi " in fatto di difesa aerea e forse non " riconoscono "  un MiG-31  !? .... :P

Quindi, per non suscitare allarmismi  , meglio essere " prudenti "  ? .

Modificato da engine
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  • 2 settimane dopo...

Uno sguardo sul futuro ... visione realistica o libro dei sogni?

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This is the vision for the Lockheed Martin F-35 program in 10 years:

A worldwide fleet of more than 2,000 fighters is in service with a still-growing list of customers. 
Sales are spurred by a unit procurement price and cost per flight hour equal to or only slightly higher than a fourth-generation fighter. 
Yet the newly modernized Block 4 fleet of F-35s boasts 25 times more computing power than the version of the aircraft operating today, enabling the software-based onboard  fusion engine to mine data from a far more advanced set of active and passive sensors.
As the situational awareness in cockpit expands, the pilots have a variety of new weapon options available: the ability to carry six Lockheed Martin AIM-260 or Raytheon AIM-120 advanced medium-range air-to-air missiles internally; a maritime strike capability of the Joint Strike Missile; and the use of new long-range strike missiles, such as the future Stand-in Attack Weapon (SiAW) internally and possibly a hypersonic cruise missile carried externally. 
Meanwhile, the Lot 22 F-35 rolling off Lockheed’s assembly line in 2030 also can access a new class of air-launched attritable stores that add vast new sensing capacity, multiply weapon loadouts and, depending on the mission, serve as kinetic options themselves.
The F-35’s role has already evolved from standard counterair and strike missions. 
The Army and Navy now use the F-35’s sensor data remotely to guide their interceptors to knock down incoming missiles. 
The Air Force’s decentralized command-and-control system relies on the F-35’s processing power, sensor data and communication hooks to orchestrate a wider attack in all domains. 
F-35 pilots still train to perform traditional fighter missions, but the role the aircraft plays defies the vocabulary of the Air Force’s designation system.

... aviationweek.com ... Lengthy F-35 Upgrade List To Transform Strike Fighter’s Future Role ...

??

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L'USAF acquista gli F-35 "turchi"

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Come detto, l’ufficialità riguarda solo 8 LIGHTNING II, mentre il destino degli altri 16 aerei ancora non è certo. L’ipotesi più verisimile sarebbe quella di un ulteriore acquisto da parte dell’USAF, ma non è da escludere che quegli F-35A vengano acquisiti da altri utilizzatori attuali o futuri – magari la Grecia - del JSF.

Certo che se i 16 rimantenti li prendesse proprio la Grecia suonerebbe come una pernacchia a Erdogan...

 

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https://nationalinterest.org/blog/reboot/ten-reasons-why-f-35-remains-worlds-dominant-stealth-fighter-163723

Segnalo questo articolo, non tanto per la testata (che non è che mi faccia impazzire per i toni spesso troppo sensazionalistici), quanto per lo spunto di riflessione.

Fermo restando il continuo calo del costo di acquisto e la necessità dei velivoli legacy di un maggior supporto da parte dei cosiddetti moltiplicatori di forze per ottenere lo stesso risultato,  da evidenziare questa volta un altro punto in merito al costo per ora di volo.

Quando si dice che aerei come l’F-18E, l'F-16C o l’F-15EX hanno un costo orario di gran lunga inferiore, siamo sicuri di non confrontare mele con pere?

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6.  The F-35A cost per flying hour (CPFH) is falling, but one must wade through Mark Twain’s “lies, damned lies and statistics” to find out how the jet is doing with this often misconstrued metric.  CPFH calculations vary significantly between evaluating agencies, but all of them add costs for the F-35 that they do not include for the fourth-generation fighters they compare it to. Electronic countermeasures (ECM) and a precision infra-red targeting system are built into the F-35, elevating its maintenance requirements and ultimately its CPFH. Fighters like the F-15E and E(X), F-16C and FA-18E require additional equipment like external pods to give them similar capabilities but, because they are not “built in,” the pod’s acquisition price is not factored into those fourth-generation jets’ purchase price, nor are maintenance costs for those systems included in their CPFH calculations. 

CPFH calculations by the Defense Department Selective Acquisition Reports (SARs) still benefit fourth generation systems. They show the F-35A CPFH has dropped from $32,554 an hour in 2014 to $30,137 in 2018 (FY 2012 dollars).  When you consider maintenance for the F-35’s targeting and ECM systems are included in that price, it begins to compare much more favorably with the F-16 CPFH of $25,541 (FY12 dollars) as well as the elusive CPFH for the F-15E and its sibling the F-15E(X). Time will tell if the F-35 CPFH make it down to the target of $25,000, but if Lockheed-Martin’s work reducing the F-35A’s cost can be used as a guide, the jet’s CPFH may very well fall below the historic cost for the F15E (and F-15EX) and compete favorably with the F-16C—even with CPFH calculations that favor those jets. 

 

Il vecchio adagio dice che quello che non c'è non si rompe. Certo, se si rompe un pod si fa presto a cambiarlo, ma non è che quello sostituito si ripari da solo...
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Gli F-35 destinati alla Turchia?
Se li prenderà l' USAF ...

Dalla pagina "Contracts" del DoD del 20 Luglio 2020 ...

Quote

NAVY ...

Lockheed Martin Corp., Lockheed Martin Aeronautics Co., Fort Worth, Texas, is awarded an $861,731,778 modification (P00040) to previously-awarded fixed-price incentive (firm target), firm-fixed-price contract N00019-17-C-0001.  
This modification exercises options to procure eight Lot 14 F-35A Lightning II repositioned aircraft as a result of the Republic of Turkey’s removal from the F-35 program, and six Lot 14 F-35A aircraft for the Air Force.  
Additionally, this modification establishes undefinitized line items that provides recurring engineering in support of the modification of the eight Lot 14 F-35A Lightning II repositioned aircraft to a full operationally capable F-35A Air Force configuration.  
Work will be performed in Fort Worth, Texas (63%); El Segundo, California (14%); Warton, United Kingdom (9%); Orlando, Florida (4%); Nashua, New Hampshire (3%); Baltimore, Maryland (3%); San Diego, California (2%); various locations within the continental U.S. (1.3%); and various locations outside the continental U.S. (0.7%).  
Work is expected to be completed by May 2026.  
Fiscal 2020 aircraft procurement (Air Force) funds for $848,881,778 will be obligated at time of award.  
No funds will expire at the end of the current fiscal year.  
The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity.

Anche qui ... ainonline.com ... U.S. Air Force To Take Over Turkey’s F-35s ...

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