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Nuovo aereo "economico" per l'USAF


Jastreb

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Sul nuovo numero di RID si parla del fatto che McCain se n'è uscito con l'idea che l'utlizzo di macchine come F-22 o F-35,ma anche F-15 o F-16 in scenari permissivi a bassa intesità sia poco cost effective da qui l'idea di una lina "low" per l'USAF.

Pensate che sia la solita sparata o che si tradurrà in qualcosa di concreto?

Nel caso si realizzasse quale potrebbe essere il nuovo velivolo "low" dell'USAF?

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Il problema è che non acquisiranno mai e poi mai aerei già belli che pronti, faranno una bella gara con requisiti improbabili che durerà anni e alla fine si deciderà il vincitore in base a quale azienda va mantenuta a galla (e potrebbe essere benissimo un derivato del T-X)

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  • 1 mese dopo...

Per ora si tratta soltanto di 'esperimento' ... in futuro si vedrà ...


​The Air Force plans to release an “invitation to participate” to industry Friday for an experiment that could lead to a new light attack aircraft.
Lt. Gen. Arnold Bunch Jr., USAF’s top uniformed acquisition chief, emphasized at an AFA-sponsored breakfast Thursday that the evaluation of off-the-shelf candidates is not yet a program and there is no plan for what happens after the experiment.
Fonte: AFA ... OA-X Kicks Off ...

 

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Ulteriori precisazioni ...



The Air Force’s light attack aircraft experiment scheduled for this summer at Wright-Patterson AFB, Ohio, will be about clarifying capabilities, not selecting sources, Air Force Materiel Command boss Gen. Ellen Pawlikowski said at a press briefing at the 33rd Space Symposium here Thursday.
“It’s not specific, it’s not a down select, it’s not a lead into a program of record. It’s purely to collect the right data to help us make that decision,” she said.

 

E' interessante l'insistenza che viene posta da parte di esponenti di rango elevato dell'Air Force nel far notare che, al momento attuale, non ci sono le basi per poter parlare di un programma vero e proprio ...

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A sto punto visto che le compagnie in gara sono le stesse del T-X può essere che il nuovo Light Attack Aircraft sia una versione ad hoc del T-X stesso?

 

Potrebbe anche darsi ... ma, al momento attuale, è difficile dirlo.

Come già detto ... si tratta di una fase sperimentale e non di un programma ben definito.

E' ancora tutto 'in fieri' ...

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Bisogna vedere quale sia l'idea di " scenario permissivo " secondo McCain e gli altri. L'aereo della foto che hai indicato sembra Dusty Crophopper in divisa.

Mi sa che sarebbe meglio usare Cobra e Apache.

 

In Vietnam impiegarono lo Skyraider fin a quando la permissività lo permise . Poi passarono allo A-7.

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Bisogna vedere quale sia l'idea di " scenario permissivo " secondo McCain e gli altri.

L'aereo della foto che hai indicato sembra Dusty Crophopper in divisa.

Mi sa che sarebbe meglio usare Cobra e Apache.

In Vietnam impiegarono lo Skyraider fin a quando la permissività lo permise.

Poi passarono allo A-7.

 

E' un suo non tanto lontano parente ... https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Tractor_AT-802#Armed_version ...

 

Fra l'altro ... AW&ST, proprio nel suo ultimo numero, gli dedica un lungo articolo ... http://aviationweek.com/defense/coin-machine-flying-iomax-archangel ...

 

 

2j5m2br.jpg

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  • 3 settimane dopo...

E' confermato ... Textron parteciperà ...


An official with Textron said that the Beechcraft AT-6 Wolverine and Textron AirLand Scorpion have both been invited to participate.
Both Boeing/Saab and Lockheed Martin/Korean Aerospace Industries, leading candidates in the Air Force’s T-X competition, have said they will not offer their T-X candidates for the OA-X experiment, nor will Boeing put forward the OV-10 Bronco, which has been used as a test platform in recent years for similar experiments.
IOMAX will not be offering its Archangel counterinsurgency aircraft, either.
Sierra Nevada’s A-29 Super Tucano, which was chosen to equip Afghanistan’s air force in the Light Air Support role, is a likely participant, but the company could not be reached for comment at presstime.
Modificato da TT-1 Pinto
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Cosa inevitabile , dato che non si riesce a piazzare lo Scorpion da nessuna parte , almeno ufficialmente ; in passato si era parlato di " numerosi contatti ".

Bisogna poi vedere se, per l'USAF, nella sigla OA-X è più importante la " O " o la " A " .

Se si vuole un " O " , magari basterebbe un drone armato e ben fornito di sensori . Se vogliono un " A " , dovranno pensare che il nuovo velivolo andrà a sostituire lo A-10 col suo cannone da 30 mm.

 

E' facile pensare che si considerando di piazzare la macchina anche all'estero, nelle aviazioni minori , per sostituire anche aerei COIN , come , per esempio il Pucara .

Modificato da engine
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Nuovo arrivo ... il team Sierra Nevada & Embraer ...


The US Air Force has invited Sierra Nevada Corp (SNC) and its Brazilian partner, Embraer Defense and Security, to participate in the OA-X light attack experiment, SNC announced 12 May.
SNC will offer the Embraer A-29 Super Tucano for the capability assessment, which will take place this July at Holloman AFB, New Mexico.

 

Sierra Nevada Corp (SNC) ... https://www.sncorp.com/press-releases/snc-oa-x-demo/ ...

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  • 4 settimane dopo...

Embraer 'Tucano' ... pronto a partecipare all'imminente 'sperimentazione' ... nonostante l'incombente ombra di Trump ... :ph34r:

 

This summer, Brazilian aerospace giant Embraer will fly its A-29 Super Tucano in a demonstration for the U.S. Air Force, an event that could pave the way for a potential program of record and the company’s largest-ever sales opportunity with the U.S. military.
However, a lingering question is whether President Donald Trump’s continued push for “America first” policies could give a leg up to Embraer’s probable competition — the Wichita, Kansas-based Textron, which will fly its Scorpion jet and AT-6 turboprop plane in the demo.
During a June visit to Embraer’s business jet production line in Melbourne, Florida, executives told the company doesn’t see its Brazilian heritage as a problem for growing its defense business.

 

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  • 4 settimane dopo...

Le intenzioni del Senato ... Senate panel approves $1.2B to start US Air Force OA-X aircraft procurement ... che non è affatto detto riescano poi a concretizzarsi in un effettivo stanziamento ...


Members of SASC are responsible for drafting the yearly defense policy bill but don't actually get to issue funding to the government — a job left for the House and Senate appropriations committees.
Therefore, it's very likely that the $1.2 billion for OA-X never actually makes it to the final spending bill.

 

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  • 3 settimane dopo...
  • 2 settimane dopo...

Requisiti, scarsa partecipazione e ... ripensamenti ... :scratch:

 

The USAF’s OA-X solicitation listed seven criteria necessary to participate in the experiment, including a pressurised cockpit with a zero-altitude ejection capability and ability to employ Paveway II laser-guided bombs, aerial gunnery and guided and unguided rockets.
But none of those "must-haves" in the original solicitation were applied to the field of competitors for the demonstration.
Instead, the USAF now confirms that the requirements were set aside since less than five aircraft joined the demonstration.

 

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Sta emergendo un certo interesse da parte delle Forze Speciali ...


Over the skies of Holloman Air Force Base, New Mexico, three industry teams are either preparing for or already engaged in a flight demonstration of their light attack planes, hoping to entice the Air Force into buying hundreds of new aircraft.
Another sales opportunity could be quick on its heels.
The Air Force and Special Operations Command (SOCOM) have noted an emerging opportunity to sell complimentary light attack technology - or potentially additional aircraft - to the special operations community, and defense contractors are hungry to learn more.
In a July 31 presolicitation published on FedBizOpps.com, the service indicated interest in pursuing “platform-agnostic light attack aircraft technologies relevant to a potential future SOF [special operations force] light attack mission and/or emerging light attack platforms.”

 

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