cloyce Inviato 2 Luglio 2011 Segnala Condividi Inviato 2 Luglio 2011 (modificato) Segnalo un interessante articolo di aviationweek. Innovative New Chinese UAV Emerges [aviationweek] "The latest unmanned aircraft pictures from China show a reconnaissance truck with a joined wing and tail that could considerably increase range and payload and produce better handling at high altitudes. U.S. analysts already are suggesting that the new Chinese UAV design — with its 60,000-ft. cruising altitude, 300-mi. radar surveillance range and low radar reflectivity if it uses the right composite structure — could serve as the targeting node for China’s anti-ship ballistic missiles. The ASBM threat against carriers finally has U.S. Navy officials worried. .... " Modificato 2 Luglio 2011 da cloyce Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cloyce Inviato 24 Settembre 2011 Segnala Condividi Inviato 24 Settembre 2011 (modificato) Segnalo le foto di un dimostratore UAV in scala ridotta a Shengyang (vedi logo della AVIC). Pare che quelli della SAC non sono proprio così "indietro" rispetto ai loro colleghi di Chengdu. NOTA BENE : Nella prima foto, il UAV pare essere stato agganciato da dei cavi di arresto, atterrando sopra una piattaforma rialzata da terra. Il fatto che la SAC è anche quella che si occupa del futuro caccia appontabile di 5° gen, ci dà dei spunti di riflessione. Modificato 24 Settembre 2011 da cloyce Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Tuccio14 Inviato 10 Novembre 2011 Segnala Condividi Inviato 10 Novembre 2011 Si capisce perchè a temere maggiormente questo UAV siano gli ufficiali della US Navy... Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
nik978 Inviato 22 Aprile 2012 Segnala Condividi Inviato 22 Aprile 2012 (modificato) http://g.co/maps/hxrdz SOno andato a ritirare i moduli dell'ìassicurazione..diciamo che più o meno ero in basso rispetto all'aereporto dove c'è scritto wu'ai. Io non avevo mai fatto cqaso a quell'aereporto pur essendoci sulle mappe, quello per i voli civili a ningbo è a sud e non è lì.. Peccato che oggi mente scendevo dalla macchina nel parcheggio hanno pensato bene di decollare 14 (si 14....) j-11......due anche in coppia! tutti nel giro di 10 minuti! Alcuni decollavano corti ed erano già alti, ma alcuni partivano da fondo pista ed erano vicinissimi!!!! e ovviamente oggi ero senza macchina fotografica!!!!! su google maps quell'aereoporto sembra deserto ed in disuso.. il proxy non mi va efaccio un po fatica a trovare se esiste una base della plaaf qui. Sinceramente vedere levarsi in volo così tanti aerei è unc aosa che non mi ricapiterà d9i nuovo.... Modificato 22 Aprile 2012 da nik978 Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cloyce Inviato 30 Giugno 2012 Segnala Condividi Inviato 30 Giugno 2012 http://www.youtube.com/watch?v=lS9GSVGO7yo Ingenti misure di sicurezza per scortare il trasporto del futuro caccia stealth per portaerei. Almeno questo è quello dice il titolo Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
nik978 Inviato 24 Ottobre 2012 Segnala Condividi Inviato 24 Ottobre 2012 sono 428 pagine. quindi non apritelo nel browser ma scaricatelo direttamente come save as. http://www.ndu.edu/press/lib/pdf/books/chinese-air-force.pdf In my assignment as Air Force Deputy Chief of Staff for Intelligence, I had the responsibility of monitoring air forces around the world. There is no question which country has made the greatest strides in developing its airpower capability. Over the last two decades, China’s air force, the People’s Liberation Army Air Force (PLAAF), has transformed itself from a large, poorly-trained force operating aircraft based on 1950s Soviet designs to a leaner and meaner force flying advanced Russian and indigenously produced fourth-generation fighters. This remarkable transformation is still a work in progress, but China has made up a lot of ground in a short time. - David A. Deptula, Lt General, USAF (Ret.) Senior Military Scholar; Center for Character and Leadership Development ; United States Air Force Academy Un grazie al gruppo j-20 di facebook http://www.facebook.com/BlackSilkRibbon Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cama81 Inviato 27 Ottobre 2012 Segnala Condividi Inviato 27 Ottobre 2012 Chi era quello che disse che le forze aeree occidentali del futuro saranno formate da un unico super tecnologico mezzo anfibio e volante pilotato a distanza da un civile in appalto? Ok che la qualità conta, ma 200 piranha fanno fuori anche un paio di squali, ed in un paio di minuti. Moore (lo stesso della legge sui microprocessori ) tra l' altro disse anche avrebbe richiesto 50anni di sviluppo e usaf navy e army lo avrebbero usato a rotazione per 4 mesi, i marines ogni 29 febbraio Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Andrea75 Inviato 8 Novembre 2012 Segnala Condividi Inviato 8 Novembre 2012 China’s Warplane Industry Expands A half-dozen years ago, China's aircraft industry had not delivered a single competitive, operational fighter of its own design. Today, two are in service—the low-cost JF-17 and the J-10, the latter apparently comparable to most current in-production fighters—and China is still delivering bargain-basement fighters evolved from the classic Mikoyan MiG-21. The country's industry has developed an indigenous version of the Su-27 (the Russians might call it something less creditable) and is in the process of doing the same with the carrier-based member of the family, the Su-33.Moreover, the Chengdu and Shenyang design teams have produced prototypes of two next-generation combat aircraft incorporating stealth technology, in the form of the canard-delta J-20 and the Lockheed Martin-influenced design identified as the J-31. An expanding range of air-launched missiles has been developed for the new fighters, together with new-generation sensors including active, electronically scanned array (AESA) radars and infrared search-and-track (IRST) systems. ... Also, the production of the J-10 still depends on Russian engine supplies. China has ordered a total of 399 AL-31FN engines from Russia, according to Stockholm International Peace Research Institute data; its most recent order, for 123 engines, was placed last year. Of those, 276 had been delivered by 2011. Most of these power 220-plus J-10s, but others have been used in the Shenyang J-11B and J-15—the “bootleg” versions, respectively, of the Su-27 and Su-33. The indigenous WS-10A Taihang engine is under development and reported to be under test on J-10B and J-11B prototypes, but the 2011 order, covering four years of J-10 production at the rates seen so far, suggests that full production quantities of the WS-10A are not expected until 2015. ... In the next few years, the pace of Chinese fighter development may be set by the resources available and the sheer number of programs. In 2005, China had three major fighter projects underway: the JF-17, J-10 and J-11B. Today, it has the J-10B and J-15, and both Chengdu and Shenyang have challenging stealth programs. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cloyce Inviato 11 Novembre 2012 Segnala Condividi Inviato 11 Novembre 2012 http://www.youtube.com/watch?v=RiF0OE7fv3c&list=UU23uSlKvH9Db-_yjnOGdEfw&index=2&feature=plcp Qui c'è una panoramica generale sullo Zhuhai Airshow. A partire dal minuto 0:30 parla di J-31 e fà un confronto con F-35, dicendo che J-31 è progettato per la superiorità aerea mentre F-35 si focalizza sull'attacco al suolo. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Andrea75 Inviato 14 Novembre 2012 Segnala Condividi Inviato 14 Novembre 2012 (modificato) Chinese Air Force to Reduce Pilot Training Costs China's air force has undergone reforms in order to reduce the cost of training new pilots and enhance the quality of their training, an air force official said Monday.Reforms related to theoretical study, the pilot selection process, training subjects and methodology have taken place, He Weirong, deputy commander of the People's Liberation Army (PLA) Air Force, said at an international symposium on military flight held in south China's Zhuhai city. Air force training has become more diversified and complex due to the reforms, He said. The ultimate aim of the reforms is to enhance training quality and reduce costs, said Xie Hong, deputy head of the PLA Air Force training command. "We have made a lot of efforts to develop and use flight simulators to shorten training and save costs," said Xie. The time pilots spend in basic education has been extended to four years and teaching methods have been upgraded, Xie said. The air force is making more efforts to recruit pilots from local militaries and universities, Xie said. Since last year, the air force has cooperated with top universities, including Peking University and Tsinghua University, to nurture the creation of a high-quality pilot roster, he said. Chinese Army Aviation Force organizes training of WZ-10 and WZ-19 armed helicopters Several China's independently-developed WZ-10 and WZ-19 armed helicopters of an army aviation regiment under the Shenyang Military Area Command (MAC) of the Chinese People's Liberation Army (PLA) carried out air-to-ground missile firing tests in an airspace of south Liaoning province on November 12, 2012. Despite the extreme climate conditions, the helicopters achieved a hundred percent hit rate. The primary task of the WZ-10 and WZ-19 armed helicopters is to provide fire support on battlefields. Characterized by excellent flight performances and extreme low-altitude maneuverability, the helicopters can be equipped with multiple air-to-air and air-to-ground precision-guided weapons, and possess the daytime and nighttime combat capabilities. All the troop units equipped with these armed helicopters have successively established flight tackling teams in order to tackle highly-difficult problems in flight of these armed helicopters, explored new training methods and tactics by focusing on the characteristics of future wars, and established a complete training system for these new-type armed helicopters. The reporters saw at the front line of the training of an army aviation regiment under the General Staff Headquarters (GSH) of the PLA that the regiment set up realistic environment to simulate actual combat, incorporated such highly-difficult subjects as hedgehopping flight and valley counter-attack into the tactic drill of air assault and special operation, and effectively elevated the operational capabilities of the helicopters as well as the overall quality of the pilots. The recent assessment made by the Army Aviation Department of the GSH has showed that those new-type helicopters that troop units had equipped with have already formed the capability to carry out operations under various weather conditions and in complex environments as well as to perform diversified tasks. Modificato 14 Novembre 2012 da Andrea75 Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Andrea75 Inviato 22 Novembre 2012 Segnala Condividi Inviato 22 Novembre 2012 segnalo questo articolo How China downplayed the bombast at Zhuhai show, sulla (oramai avviata) capacità cinese di produrre assetti militari ed armamenti (nell'articolo ci sono molte foto) China's biennial air shows in Zhuhai offer a rare glimpse into Beijing's efforts to develop capabilities such as unmanned air vehicles, military jet engines and advanced weapons. This year's iteration, held from 13-18 November, was no different, with Chinese aerospace firms revealing some impressive new capabilities and offering tantalising hints about the future.Perhaps the greatest surprise of the show was a model at the Aviation Industry Corporation of China (AVIC) stand that was all but identical to the developmental aircraft that Chinese defence sites refer to as the Shenyang J-31, which reportedly made its flight debut on 31 October. Referred to as an "Advanced Fighter Concept", the model had no designation and was not accompanied by sales literature. However, an AVIC official says the proposed type will be offered for export. While the aircraft is clearly designed with low observable characteristics in mind, it is questionable how far China's stealth technology has truly been developed, and also whether it would be willing to export its most advanced capabilities. Advanced engines, powerful active electronically scanned array radars and a high degree of sensor fusion are defining characteristics of advanced Western types such as the Lockheed Martin F-35 and F-22, and China is years, if not decades, away from achieving anywhere near technological parity with these types. China also is yet to establish itself as a player in the export market with new military aircraft. The Chengdu/Pakistan Aeronautical Complex-developed FC-1/JF-17, for example, has been offered to foreign air forces for several years, but has yet to secure a customer outside of Pakistan. AVIC's stand also showed a model of a maritime patrol aircraft based on the MA60 turboprop airliner. A brochure showed the aircraft with an electro-optical sensor turret and a surface search radar, but with its cargo door depicted on the port side of the fuselage, in front of the engine, the configuration would complicate the task of dropping search and rescue equipment such as supplies and life rafts. This year's show also saw the official debut of China's two dedicated attack helicopters: the Harbin Z-19 and the Changhe Aircraft Industries Corporation WZ-10. Although neither appeared in the static display, and no models were on show in the halls, they did perform flying displays. Based on the Harbin Z-9, a copy of Eurocopter's AS365, the Z-19 (above) is a light attack helicopter comparable to the Bell AH-1 Cobra series. The WZ-10 (below) is a larger, more heavily armed type designed to engage armoured formations. As with previous events, Airshow China 2012 provided an insight into Beijing's development activities and aspirations in the unmanned air vehicle sector. One of the key attractions at the 2010 show was a large mural labelled "Sea Defence System", which showed an apparently developmental UAV, the China Aerospace and Science Corporation (COSIC) WJ-600, striking a US Navy Arleigh Burke-class destroyer with an air-to-surface missile, and also vectoring long-range, truck-launched cruise missiles against a US aircraft carrier. This year saw the concept reprised, but with the WJ-600 and other UAVs attacking only generic surface ships. Labelled as a "medium-range, high-speed UAV," the turbojet-powered WJ-600 will have a 3-5h endurance, a maximum speed of 486kt (900km/h), and a payload of 130kg (286lb). "Allowing different payloads such as (electro/optical) reconnaissance devices, search and rescue, electronic reconnaissance devices, and miniature missiles, this UAV is flexible in combat deployments to carry out various missions, such as aerial reconnaissance, target indication, precision strike, and damage assessment," COSIC says. Making its public debut in the static display was AVIC's Wing Loong UAV (above), which resembles the General Atomics Aeronautical Systems MQ-1 Predator, with two air-to-surface missiles carried beneath its wing. Aerospace Long-March International also exhibited a scale model of its CH-4 medium-altitude, long-endurance UAV (below), which closely resembles General Atomics' MQ-9 Reaper. This featured four hardpoints for weapons, an electro-optical sensor turret, and what appeared to be a dome for a belly-mounted surface search radar.A graphic on the company's display showed the UAV being launched from a canister on the bed of a truck. It would then deploy conventional landing gear for recovery on an airstrip.Leaflets available at the latter company's stand suggested that it is working on a range of UAVs, from the man-portable CH-802 to the CH-3A; a large, missile-armed type with a maximum take-off weight of 640kg and an operational radius of 108nm (200km). Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Andrea75 Inviato 5 Dicembre 2012 Segnala Condividi Inviato 5 Dicembre 2012 PLA Air Force Holds Confrontation Air-Combat Testing Assessment Over 100 elite pilots from 14 aviation brigades/regiments of the Air Force of the Chinese People’s Liberation Army (PLA) piloted their fighters to conduct an “air-combat” unprecedented in terms of both scale and intensity at an experimental training base of the PLA Air Force in the desert in northwest China from November 19 to 30, 2012. This is the largest confrontation air-combat testing assessment of the PLA Air Force in recent years. The test contents included electromagnetic interference suppression and melee combat by rapidly approaching to the enemy under no guidance. Both sides have to adopt mid-range attack, close fighting and even “hand-to-hand combat” of guns. In order to make the air combat fiercer, the command post ordered that the altitude of the aerial battlefield has no restrictions when the distance between the two sides is over XX km; when the distance reaches XX km, the altitude difference will be figured out via attack coordination or command; and when the distance is within XX km, either side discovering the other by sight should remove the altitude difference and immediately resort to free attacks after making report. “We drafted a special set of rules for this ‘war’ and set up a comprehensive assessment group consisting of experts in electronic countermeasure, radars, missiles and air operation. The bases for the evaluation of this assessment involve video tapes, flight parameters, COK, missile attack data and ACMI, etc.” said Jiang Jinming, director of the Military Training Department of the PLA Air Force. In this air-combat assessment, there is only one requirement in condition setting, i.e. staying close to the actual combat, he added. “China’s air force is in a transformation period. A decade ago, it was just a poorly-equipped troop unit with untrustworthy training level. While now, it is becoming a high-quality and modernized air force in the 21st century by staging a revolution,” according to a report on China’s air force years ago in which the U.S. Rand Corporation used the word “revolution” to describe the ongoing change of the Chinese air force. In fact, the real revolutionary transformation just kicks off. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Andrea75 Inviato 10 Dicembre 2012 Segnala Condividi Inviato 10 Dicembre 2012 The “Long Pole in the Tent”: China’s Military Jet Engines Much has been made of Beijing’s growing military might. Developing and producing high-performance jet engines could be the toughest -- but most rewarding -- advance.... As part of a larger effort to consolidate and enhance the industry, China’s jet engine makers, led by Aviation Industry Corp. of China (AVIC), are expected to invest 100 billion yuan (US$16 billion) in jet engine development in the near term, and perhaps up to 150 billion yuan (nearly US$24 billion) by 2015. According to Reuters, “Some Chinese aviation industry specialists forecast that Beijing will eventually spend up to 300 billion yuan (US$49 billion) on jet engine development over the next two decades.” With this level of capital investment, which is many times larger than previously-reported levels, China is finally deploying the financial wherewithal needed to enable major breakthroughs. For context, the Pratt and Whitney F135 powering the F-35 Lightning II, which is the world’s most advanced and powerful tactical aircraft engine, is estimated to cost around US$8.4 billion to develop (at least in terms of officially-reported funding sources). On this basis, China has deployed funds sufficient to potentially support the parallel development of several advanced high-performance jet engines and large turbofans. China’s defense aerospace industry has shown the ability to successfully manage parallel projects, as it is simultaneously developing at least four different types of tactical fighter and strike aircraft, including two low observable fighters, the J-20 and the J-31. No other nation is working simultaneously on so many distinct modern tactical jet programs. Yet this very progress also highlights an additional reality of China’s military aircraft sector—while airframe design and construction capacity have advanced significantly in recent years, China remains unable to mass-produce a jet engine capable and reliable enough to give its new fighters truly 5th-generation performance characteristics such as the ability to cruise at supersonic speeds without afterburners. Even if the J-20 and J-31 prototypes are flying with Chinese-made jet engines, this by no means demonstrates that such engines have a sufficient service life and can be produced on a scale suitable for equipping a large tactical aircraft fleet. ... China has made progress in recent years with metallurgy and manufacturing techniques, leaving components and systems design, integration, and management as the most probable weak points that are holding back engine production. Chinese engines have suffered blade warp and destruction and other problems, both during ground testing and apparently also under high RPM, rapid turn conditions in flight that produce high centrifugal and g-forces (e.g., in J-11B aircraft). In order to remedy this, China’s military jet engine makers need to achieve some of the same production and process management breakthroughs that the personnel and facilities making the airframes and avionics have attained over the last two years. To facilitate such efforts, AVIC Engine has been recruiting experienced engine designers. Given the progress elsewhere in the sector and China’s continuing acquisition of technical and process management information through trial and error, research, and industrial espionage, the probability is rising that China’s jet engine makers will surprise the outside world in the next few years with a reliable, mass-produced version of the WS-10 engine. ... For now, however, Chinese engine programs have failed to deliver, and may currently be stuck at technical plateaus. Russia needs Chinese money to sustain its defense industry. China’s current pursuit of an Su-35 purchase agreement with Russia primarily reflects a desire to gain access to the NPO Saturn/Lyulka117S engine, a next-generation follow-on to the Su-27’s AL-31F engine, to try to reduce development time for Chinese engine programs. According to Reuben Johnson, while a final deal is unlikely before mid-2013, negotiations appear already to have risen to a new level, with Sukhoi having already acquiesced in principle to shifting from offering 48 aircraft for $4 billion to 24 aircraft at $1.5 billion. Johnson stated that “sources within Russian industry insist that this back and forth negotiation with Beijing continues but several believe that China will end up ‘officially signing’ for 48 aircraft but only taking delivery of 24 Su-35s.There are precedents for this kind of arrangement in which China’s industry ends up actually procuring fewer aircraft than it orders, such as the 1996 Su-27SK/J-11 contract for 200 of these aircraft produced at the Shenyang Aerospace Corporation (SAC). Only about 100 of these aircraft were ultimately manufactured at SAC, at which time the Chinese firm began turning out pirated copies of the aircraft – the J-11B.” Johnson added that Russian aerospace officials are leery of Chinese industry copying the Su-35 in the same manner. Meanwhile, at present Chinese officialdom is more sensitive than normal to the charge that its military aircraft industry is capable of only copying Russian designs following the recent first arrested landings of the SAC J-15 fighter aboard the Russian-designed and Ukrainian-built Liaoning aircraft carrier. The J-15, allege several Russian sources, is another illegal copy – this time of the Sukhoi Su-33 carrier-capable fighter. In any case, the status of this potential purchase agreement bears watching, as the Su-35’s 117S engines are more powerful than the AL-31 engines that Russia has been selling to China. Having actual 117S engines physically available could help give Chinese jet engine makers an opportunity to attempt to reverse engineer them and/or and acquire insights into how they might be able to build a more powerful indigenous tactical turbofan engine. ... Over the next two decades, China’s jet engine demand will be massive. Buyers in China are expected to purchase 5,260 additional commercial aircraft valued at $670 billion from 2012-31 and more than 2,300 business jets in the next 20 years, a number of aircraft that could require more than 16,000 additional jet engines. What’s more, aircraft demand from China’s military could easily add another 500-1,000 engines to these totals. ... On the strategic side, government and company officials may also seek to be able to power future Chinese military tanker, transport, and airborne early warning (AEW) aircraft with domestically-made engines because they fear embargoes or disputes over prices and other issues with foreign suppliers. Such a strategy can only work if all critical subcomponents and parts are produced indigenously, which suggests that China will seek to create a full indigenous jet engine supply chain. This has significant military implications because the same large high-bypass turbofans used in civilian airliners can, with little or no modification, power large military aircraft including tankers, transports, and AWACS. The major U.S. large transport aircraft (C-17 and C-5), tankers (KC-10 and KC-135), and AWACS and others (E-3A and P-8A) all either are, or can be, powered by engines that are essentially identical to commercial aircraft powerplants. ... In terms of raw numbers of aircraft being built, China has become the world’s largest producer of fighter aircraft over the past three years. Now observers are waiting to see if the newly announced investment plans can help bring China’s military jet engine manufacturing capabilities to a level commensurate with the country’s ability to build airframes. The stakes are high because once China masters indigenous production of high-performance jet engines, there will be few, if any, technical constraints on its ability to rapidly produce late-generation fighters for its own forces and for export markets. This is a daunting task indeed. When it comes to future efforts to export aircraft with Chinese engines, Beijing may be burdened with an “80% solution” pattern. According to Reuben Johnson, China’s particular technological development approach produces a common pattern in performance parameters of the systems it develops: “Chinese always seem to be able to achieve around 80% of the performance of whatever they’re trying to mimic; the last 20% would be difficult and expensive to accomplish.” This approach may produce significant and even superlative performance in categories in which ‘quantity has a quality all its own’—as with missiles—but limits results in areas where workarounds are scarce or unavailable, as with aeroengines. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
nik978 Inviato 15 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 15 Gennaio 2013 http://www.youtube.com/watch?v=lX0MeA-Z4IU Tu hai il Global Hawk, io ho il Soar dragon Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Argonaut66 Inviato 23 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 23 Gennaio 2013 il J-10 di produzione interamente nazionale è paragonabile per capacità e sofisticazione all'F-16 non all'EF-2000 noto come Thipon (ma a me piace più EF-2000). tutte l categorie SU-27-SU30-SU33 (versione imbarcata per la portaerei) sono prodotti in numero elevato avendo la licenza russa per farlo. ll J-8 ha 20 anni e per quanto aggiornato è quel che è, i mig e derivati sono degli anni 70-80....in sciami servono giusto ad imbrattare i radar o rompere le scatole agli Iugiri del nord. il J-20 che è l'equivalente cinese dell'F22 raptor e del T-50 russo è in via di sviluppo e promette bene (per loro ovvio), ma è in sviluppo a livello di prototipi. Stano mettendo energia e denari per rinnovare ma gli manca strada. Quando avranno SU27 e J10 a sciami allora dovremo preoccuparci perchè significa che avranno anche qualche centinaio di J-20. se la cina non collassa prima per motivi interni tra 20 anni bisognerà valutare bene la situazione. si tenga anche conto che in alcuni settori strategici come l'informatica, ma anche l'ingegneria areonautica stanno face4ndo passi da gigante.....quindi bisogna vedere se la supremazia tecnologica da quì a 20 anni l'avremo ancora noi (inteso come occidentali). Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
nik978 Inviato 24 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 24 Gennaio 2013 (modificato) Diciamo che per ora i paragoni si possono fare per "ruolo" e sulla carta. Difatti non essendo ne combat proven ne mancando info su eventuali esercitazioni con altre nazioni che schierano i suddetti "pari ruolo", si deve essere cauti. Il j-20 poi e' un aereo molto specifico quindi a parte il fatto assodato che dovrebbe essere un 5 generazione, non andrebbe a coprire il ruolo dell f-22 o del PAK, diciamo che e' una via di mezzo tra un F-111 e un TU-22M se si parla di ruolo.. un aereo molto specifico per le esigenze cinesi. (e io dico da sempre molto azzeccato per quel ruolo) Guardando il resto: gia' tra j-10A e j-10B ci sono molte differenze, basti pensare che alcune componenti del j-20 sono state testate su di lui per velocizzare. La serie "11" non e' piu' una copia della serie "su-27", ma e' un prodotto maturo domestico che copre la parte navale e quella di attacco al suolo con le evoluzioni "simil" su 33 e su 30.. Il loro "tornado" Jh-7 e un intercettore piu' specifico j-8 sono gia' stati aggironati e per me possono tranquillamente tenere botta per parecchio nel loro ruolo.,l'h6 e' tutto diverso dall'originale copia del tupolev e puo' essere definito un buon bombardiere strategico Poi awacs su base aerei russi, aerei da trasporto e base awacs domesitici in prototipazione, unmanned ecc ecc Senza contare la VALANGA di missili e bombe che stanno sfornando... Quindi Indubbiamente quello che si e' fatto in cina in 10 anni e' equivalente a quello che si e' fatto in 25 negli altri paesi a stare stretti. Senza contare che da notizie recenti pare che siano stati raggiunti livelli di produzione di leghe speciali alla pari del mondo occidentale... E' assolutamente oggettivo che tutto l'apparato militare cinese non ha nulla a che vedere con quello che era nei primi anni 90, ma mancano ancora molti elementi per poter fare dei confronti con la produzione europea-USA a livello di aviazione (perche' qui siamo nella discussione sull'aviazione, ma vale per tutto ovviamente). Senza contare che non c'e' ancora una totale indipendenza dall'estero nella produzione dei motori La strada fatta e' stata tantissima, ma credo ce ne sia da fare altrettanta... Modificato 24 Gennaio 2013 da nik978 Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Argonaut66 Inviato 24 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 24 Gennaio 2013 Basti pensare che la loro linea elicotteri d'attacco anticarro è ancora basata sul Douphin francese in poche decine....hanno giusto ora sfornato un prototipo che potrebbe sembrare la copia cinese del nostro mangusta. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cloyce Inviato 24 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 24 Gennaio 2013 Basti pensare che la loro linea elicotteri d'attacco anticarro è ancora basata sul Douphin francese in poche decine....hanno giusto ora sfornato un prototipo che potrebbe sembrare la copia cinese del nostro mangusta. Il WZ-10 e il WZ-19 sono già in produzione di serie. Il primo, è più vicino ad Apache che al Mangusta dal punto di vista dei pesi. C'è una discussione qui : http://www.aereimilitari.org/forum/topic/5840-ci-hanno-copiato-la-129/page-3 Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Argonaut66 Inviato 25 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 25 Gennaio 2013 in sintesi tra 10 anni ci fanno un mazzo quadro. però l'economia mondializzata ci unisce tutti in modo talemente interdipendente che non ci saranno conflitti diretti tra le grandi potenze. semmai bisognerà vedere come il prodotto cinese, in via di rapido miglioramento qualitativo, si piazzerà sul mercato e a chi venderanno. l'iran è un importante acquirente di prodotti cinesi oltre che un alleato politico cinese. più che della cina direttamente dovremo preoccuparci di chi ci sparerà addosso con armamenti made in china. interessante sarà vedere per esempio cosa produrranno nel campo dei missili antinave e antiaerei. per ora gli hanno venduto un sacco di C802-3 che possono lanciare da terra o dai barchini veloci, ma che bene o male sono subsonici e riesci a gestirli. se iniziano a vendergli missili antinave supersonici e magari anche stealth la questione dello stretto di hormuz diventerebbe assai più spinosa. se poi iniziano a rifornirli di j-10 o altro a sostituire i vecchi F-7.....diciamo che con la sola minaccia di farlo avrebbero un notevole ritorno negoziale con l'occidente. non per niente stanno costruendo l'oleodotto che dai giacimenti iraniani porterà il petrolio in un terminal in pakistan....saltano lo stretto di hormuz via terra e a quel braccio di mare ci rimaniamo impicati solo noi. Quando il terminal sarà pronto vedrete che inizieremo a pagare dazio sulla querelle Taiwan, sulle varie isolette strategiche in mezzo al mare contese un po tra tutte (Senkaku, Spraitly ecc.). Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Brando Inviato 25 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 25 Gennaio 2013 Le petroliere cinesi andranno anche in pakistan a rifornirsi ma per tornare in cina devono fare un bel giretto dell'india e poi devono passare per lo stretto di malacca, in pratica le petroliere devono passare vicine a tutti i paesi con cui la cina vuole fare la voce grossa....... come l'iran può minacciare di bloccare lo stretto di hormuz altri paesi possono bloccare lo stretto di malacca costringendo le petroliere cinesi a fare altre rotte ben più lunghe ma in ogni caso se india,giappone,vietnam,indonesia, malesia, taiwan, singapore, filippine, e magari gli stessi Usa ( molti di loro hanno contenziosi territoriali con la cina) attuano un blocco navale la cina o si costruisce un oleodotto terrestre o rimane a secco...... Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
cloyce Inviato 25 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 25 Gennaio 2013 Le petroliere cinesi andranno anche in pakistan a rifornirsi ma per tornare in cina devono fare un bel giretto dell'india e poi devono passare per lo stretto di malacca, in pratica le petroliere devono passare vicine a tutti i paesi con cui la cina vuole fare la voce grossa....... come l'iran può minacciare di bloccare lo stretto di hormuz altri paesi possono bloccare lo stretto di malacca costringendo le petroliere cinesi a fare altre rotte ben più lunghe ma in ogni caso se india,giappone,vietnam,indonesia, malesia, taiwan, singapore, filippine, e magari gli stessi Usa ( molti di loro hanno contenziosi territoriali con la cina) attuano un blocco navale la cina o si costruisce un oleodotto terrestre o rimane a secco...... Nella tua lista, gli unici in grado di mettere in campo un blocco navale alla Cina, sono gli USA e l'India. Nel caso dell'India la Cina può rispondere attaccandola via terra. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
vorthex Inviato 25 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 25 Gennaio 2013 (modificato) Brando, suppongo, ipotizzasse una "santa alleanza" anti-cinese. in quel caso, i paesi "minori", riuscirebbero ad attuare senza grossi problemi un blocco navale... poi certo, non è che la Cina sta a guardare e manco gli USA... Modificato 25 Gennaio 2013 da vorthex Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Argonaut66 Inviato 28 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 28 Gennaio 2013 Ragazzi è una discussione che ci parla della terza guerra mondiale. e per chi? per Taiwan? per il vietnam? ricordatevi che come ci diceva Ainstain la quarta la combattiamo con le clave. Voglio proprio vedere chi fa il blocco navale alla cina perchè vendono materiale bellico all'iran facendo come tutti i suoi interessi geopolitici, come noi vendiamo ai sauditi, agli emirati al qutar a Taiwan ecc. ecc. Se scoppia il casino con l'Iran la Cina ne sta fuori mette il veto insieme ai russi e poi ci lascia fare come in iraq. Se nel mentre ha venduto o sta vendendo all'iran armamenti è il fato della storia....capita. forse che le navi inglesi alle falkland non sono state affondate dagli Etendard francesi armati di Exocet o dagli A-4 americani? I cinesi dovrebbero fare il blocco navale agli indiani perchè la francia gli ha venduto 120 rafale oltre ai mirage 2000? Voglio vedere chi impedisce alle navi cinesi di navigare in acque internazionali e con quale pretesto: perchè hanno venduto armi all'Iran. legalmente ci fanno neri....dovremmo fare il blocco navale anche ai russi visto che le tecnologie nucleari gliele stanno fornendo loro oltre agli S-300 e vari altri sofisticati sistemi antiaerei. Intanto i Cinesi si sono potati avanti e il petrolio se lo prendono in pakistan lasciando a noi il problemagolfo stretto di Hormutz. semmai abbiamo qualcosa da affrirgli saranno più condiscendenti almeno sulla qualità dei materiali che stanno vendendo ai persiani. Ogni attore mette sul piatto qualcosa per trattare il proprio vantaggio e i cinesi non c'è che dire hano messo li un bell'asso di quadri. Il secondo asso è di quori: hanno in mano più della metà del debito pubblico americano: se vogliono li mettono in ginocchio in una settimana senza sparare un colpo. E' grazie a questo asso che possono artificiosamente tenere basso il valore della loro moneta e grantirsi un PIL all'+8% all'anno mentre gli americanio l'hanno al + 2 e noi al -1. Se pensavamo di circondarli con la famosa catena di "perle" facendo una lina di contenimento che va dal giappone alla Thailandia bè: dietro questa linea ci hanno piazzato due bei cavalli di tro*a. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Scagnetti Inviato 28 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 28 Gennaio 2013 (modificato) Ragazzi è una discussione che ci parla della terza guerra mondiale. e per chi? per Taiwan? per il vietnam? ricordatevi che come ci diceva Ainstain la quarta la combattiamo con le clave. .........un blocco di testo sgrammaticato Non, non è una discussione che ci parla della terza guerra mondiale. Si parlava di possibili frizioni tra diverse potenze nell'area degli oceani Indiano e Pacifico. Il tutto in termini che non mi sembrano proprio da guerrafondai. Ti risulta che non siano possibili frizioni in tali aree? A me no, anche vista la storia del secolo passato e la crescente importanza delle potenze asiatiche. Quindi non è escluso che tali frizioni possano sfociare in conflitti, E nessuno qui si stava rallegrando particolarmente della cosa. Inoltre, altri utenti ti avevano già gentilmente chiesto nei giorni scorsi di fare un minimo sforzo per rendere più leggibile quello che scrivi: frasi chilometriche, testo tutto appiccicato, mancanza di punteggiatura e spregio per la grammatica e l'ortografia non aiutano certo. Non mi sembra che tu abbia fatto questo minimo sforzo. E non è una questione di forma, ma di rispetto basilare per gli utenti del forum e del tempo che devono impiegare per cercare di capire dove diamine vuoi andare a parare con questi blocchi di testo sgrammaticati. Invece di cercare di ricordarci quello che disse "Ainstain" (a parte quì hai appena postato la stessa citazione anche nel thread sulla Corea del Nord sempre chiamandolo "Ainstain" con due a, ogni tanto a tutti può capitare di scrivere una vaccata, ma perseverare è diabolico o addirittura comico quando si cerca di usare citazioni di personalità a sostegno delle proprie personalissime opinioni), cercando di ammantarti di autorevolezza, cerca di rileggere più volte quello che scrivi, e di renderlo intellegibile. Altrimenti dovrò rivolgermi a un moderatore. Grazie! Modificato 28 Gennaio 2013 da Scagnetti Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
Argonaut66 Inviato 29 Gennaio 2013 Segnala Condividi Inviato 29 Gennaio 2013 E' si vede che voi avete tanto tempo io devo scrivere alla velocità della luce perchè di tempo non ne ho.... se siamo a scuola e vi interessa la forma suggerisci allo staff di bannarmi subito perchè così è. però noto che molti altri scrivono errori e vaccate compresi voi che mi richiamate ad ogni post, e che i testi sono tutti appiccicati quanto i miei: però non vedo i consueti richiami. se come credo a qualcuno invece stanno sulle scatole i contenuti di quanto scrivo, cioè le mie "personalissime opinioni" che pur avvalorate da qualche dato oggettivo, non ho mai preteso che valessero ne più ne meno delle vostre, che sono personalissime opinioni quanto le mie. E per venire alla sostanza (non entro nella teoria della relatività generale perchè la tastiera non ha neppure i simboli utili), la citazione su Ainstain la riporto perchè tra le credenze è sicuramente la più realistica. Nessuno farà mai un blocco navale alla cina perchè sarebbe la terza guerra mondiale non una "frizione tra potenze". l'ultimo blocco navale a Cuba ci ha portato sull'orlo dell'olocausto nucleare. Un blocco navale è un "quasi" atto di guerra. Per arrivare ad un blocco navale alla Cina occorrono ben altri motivi che la vendita di armi all'Iran. Link al commento Condividi su altri siti Altre opzioni di condivisione...
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